Μειώνει την τιμή του εισιτήριου που κόβεται μέσα στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Μειώνει την τιμή του εισιτήριου που κόβεται μέσα στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ ο Χ.Σπίρτζης. Παραχωρεί αυτή την ώρα συνέντευξη τύπου. 

Από...


1,10 που είναι σήμερα, θα είναι στο 1 ευρώ όσο δηλαδή πωλείται στα εκδοτήρια και τα περίπτερα και αυτό για να λυθεί το ζήτημα με τα ρέστα που δεν έδιναν τα μηχανάκια, μέσα στα λεωφορεία. 

Τα νέα εισιτήρια θα κοστίζουν 0,50 λεπτά, 1 και 2 ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη το μέτρο θα εφαρμοστεί μετά από σχετική νομοθετική ρύθμιση που θα γίνει μέσα στον Οκτώβριο. 


Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο ανέφερε ότι υπάρχει ήδη έτοιμος διαγωνισμός για ένα ενιαίο σύστημα με την Αθήνα, ενώ όπως είπε θα γίνει προσπάθεια να ενταχθεί σε αυτό και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

Παράλληλα ο υπουργός σταματά τις συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρίες που κόστιζαν συνολικά 2 εκ. ευρώ ετησίως. 


Τον έλεγχο των εισιτηρίων όπως και την καθαριότητα των λεωφορείων θα αναλάβουν πλέον υπάλληλοι του ΟΑΣΘ.


Είπε ότι στόχος είναι να βγει στους δρόμους και 560 λεωφορεία. Είπε ότι όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση κυκλοφορούσαν 260 και σήμερα είναι 380.


Άφησε αιχμές για σπατάλη σε σχέση με το θέμα των καυσίμων στα λεωφορεία. 


Είπε πως τα τελευταία 27 χρόνια ο ΟΑΣΘ επιδοτήθηκε με 2 δις. εξασφαλίζοντας για τους μετόχους του κέρδη άνω των 400 εκατ. ευρώ. 

Aναλυτικότερα , σε σημαντικές αποκαλύψεις προέβη από την έκθεση, με φόντο το βαγόνι του μετρό ο υπουργός υποδομών και δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης αναφορικά με τη λειτουργία του ΟΑΣΘ τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με στοιχεία που προέκυψαν μέχρι τώρα ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι το διάστημα μεταξύ 1990 και 2016 φαίνεται ότι οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ πήραν επιχειρηματικό κέρδος περί τα 424 εκ. 454 χιλιάδες ευρώ με την αντισταθμιστική καταβολή του κράτους να ανέρχεται σε 2 δις 54 χιλιάδες ευρώ. «Δεν υπάρχει άλλο αντίστοιχο φαινόμενο στον πλανήτη» σημείωσε ο κ. Σπίρτζης. 
Για τις αποσβέσεις κεφαλαίου είπε ότι για το ίδιο χρονικό διάστημα κυμαίνοντας από 80% έως 745%. «Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο εταιρεία που να έχει τέτοιες αποσβέσεις» τόνισε χαρακτηριστικά. 
Σχετικά με το θέμα των πετρελαίων ανέφερε ότι γινόταν μια εγγραφή την ημέρα για την εξαγωγή καυσίμων από κάθε αμαξοστάσιο, ενώ για τις προμήθειες είπε ότι οι συμβάσεις ανανεωνόταν προφορικά. 
Για τα έξοδα του οργανισμού ανέφερε ότι ήταν 2,83 φορές περισσότερα από τα έσοδα. «Το μοναδικό τους σκεπτικό ήταν να κερδίζουν οι μέτοχοι» τόνισε.
Για το στόλο των λεωφορείων είπε ότι παραλάβαμε 240 λεωφορεία σε κυκλοφορία και μέσα σε ένα μήνα δώσαμε στην πόλη 380 λεωφορεία, ενώ με το διαγωνισμό ύψους 1 εκ. ευρώ για την προμήθεια ανταλλακτικών άμεσα θα επισκευαστούν και άλλα προκειμένου να δοθούν σε χρήση. 
Για τους εργαζόμενους επισήμανε ότι καταβλήθηκαν όλα τα δεδουλευμένα τους και ότι πλέον θα πληρώνονται κάθε μήνα από την ενιαία αρχή πληρωμών.
Αναφορικά με τους ελέγχους για τα εισιτήρια είπε ότι θα γίνονται από ελεγκτές οι οποίοι θα είναι εργαζόμενοι του οργανισμού ενώ θα επιχειρηθεί το ίδιο να γίνει και για την καθαριότητα. 
Τέλος ο κ. Σπίρτζης εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στη Ν.Δ θέτοντας ερωτήματα που όπως είπε ακόμη η αξιωματική αντιπολίτευση δεν τα έχει απαντήσει. Αναρωτήθηκε ποια είναι η ομάδα ιδιωτών που στηρίζει, αναφέροντας μάλιστα ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το προηγούμενο καθεστώς του ΟΑΣΘ ενώ διερωτήθηκε για πιο λόγο η σύμβαση του 2018 έγινε αορίστου και μάλιστα χωρίς να σταλεί στο ελεγκτικό συνέδριο. 
Μυλόπουλος: Το μετρό έπαψε να είναι ανέκδοτο
Ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κ. Μυλόπουλος είπε χαρακτηριστικά ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης έπαψε να είναι ανέκδοτο «ανέκδοτο έγιναν αυτοί που σταμάτησαν το έργο» τόνισε. Είπε ότι δώθηκε λύση σε συνεργασία με όλους τους φορείς για το σταθμό της Βενιζέλου έτσι ώστε να συνυπάρχουν τα αρχαία μαζί με το μετρό. Χαρακτήρισε δε διεθνές τοπόσημο το σταθμό της Βενιζέλου όπου θα είναι ο μοναδικός όπου θα υπάρχει ανοιχτός αρχαιολογικός χώρος και από κάτω θα είναι οι αποβάθρες. 
Για τις επεκτάσεις του έργου είπε ότι το 2018 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες προς τις δυτικές συνοικίες ενώ για την επέκταση προς αεροδρόμιο ανέφερε ότι επιλέχθηκε η υπέργεια λύση και για λόγους κόστους σημειώνοντας ότι το τρένο θα περνά σε ύψος 5,5 μέτρων πάνω από τη γεωργικής σχολής. 
Παππάς: Μηχανισμός πελατειακών σχέσεων ο ΟΑΣθ
Στην τοποθέτησή του ο νέος Πρόεδρος του οργανισμού τόνισε ότι η δομή του ΟΑΣΘ ήταν ένα περίεργο συνονθύλευμα και μηχανισμός πελατειακών σχέσεων. Με τη σειρά του έδωσε κάποια χαρακτηριστικά οικονομικά στοιχεία λέγοντας ότι από το 1990 μέχρι το 2016 οι αποσβέσεις ήταν 65 εκ. ευρώ, τα οποία έπρεπε να επενδυθούν. Όπως είπε ένα μικρός μέρος από αυτά έγιναν επενδύσεις ενώ αναρωτήθηκε που πήγαν τα υπόλοιπα χρήματα.


Πηγή:rthess.gr